2024 – 2025 Bahar Yarılı Projeleri

Bu projenin amacı, İYTE Tango Topluluğu tarafından, iki farklı ilde (İzmir, Denizli) bulunan dezavantajlı durumdaki ortaokul ve lise öğrencilerine tango dansını tanıtmak ve temel düzeyde eğitim vermektir. Proje, dans aracılığıyla öğrencilerin özgüven kazanmalarını, sosyal becerilerinin gelişmesini ve sanata dair ilgilerinin artmasını hedeflemektedir. .

Projenin temel amacı, dezavantajlı bölgelerden gelen ortaokul öğrencilerine bilimsel bilgiye erişim olanağı sunmak, onların yaratıcılıklarını desteklemek ve bilimi eğlenceli bir öğrenme aracı hâline getirmektir. Proje, öğrencilerde bilimsel düşünceyi teşvik ederken aynı zamanda yazılım ve kimya gibi alanlarda temel uygulama becerilerinin kazandırılmasını hedeflemektedir. 

Projenin amacı, bilim iletişimini toplumun farklı yaş gruplarına ulaştırarak özellikle genç bireylerin nörobilim ve nöroteknoloji alanlarına olan ilgisini artırmak, sinir sistemi hastalıklarına yönelik bilimsel farkındalık oluşturmak ve model organizmaların bilimsel araştırmalardaki önemini anlatmaktır. 

Projenin temel amacı, çocuklara yönelik eğitici, eğlenceli ve ilham verici bir etkinlik düzenleyerek onların bilim, sanat, spor ve kültürel alanlarda farkındalık kazanmalarını sağlamaktır.Çocukların hem öğrenme hem de oyun yoluyla kendilerini ifade etmelerine olanak tanıyan bu şenlik, aynı zamanda üniversite-çocuk etkileşimini güçlendirmeyi ve İYTE’nin topluma katkı misyonunu desteklemeyi hedeflemektedir. 

DesignKids” projesinin temel amacı; 12-13 yaş grubu çocukların yaratıcı düşünme, problem çözme ve takım çalışması gibi 21. yüzyıl becerilerini geliştirmelerini sağlamak; aynı zamanda çocuklara inovasyon kavramını somut örneklerle tanıtarak, onların tasarım odaklı düşünce yapısını erken yaşta kazanmalarına katkıda bulunmaktır.

Dijital Eğitim projesinin amacı, T.C. İzmir Valiliği Narlıdere Huzurevi Yaşlı Bakım ve Rehabilitasyon Merkezinde konaklayan 65 yaş üstü vatandaşların yaşam koşullarını ve standartlarını geliştirmek; dijital becerilerini artırmak ve teknolojinin getirilerinden faydalanmalarını sağlamaktır. Proje, 65 yaş üstü bireylerin yakınlarını arama, görüntülü konuşma, konum veya fotoğraf gönderme, e-devlet ve e-nabız gibi dijital hizmetleri kullanabilme becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir. 

İno Çocuk Dergisi projesinin amacı, ortaokul çağındaki öğrencilere yönelik olarak bilim, sanat, kültür, farkındalık ve inovasyon gibi alanlarda eğitici ve eğlenceli içerikler sunmaktır. Bu sayede çocukların okuma alışkanlıklarını geliştirmeleri, merak duygularını pekiştirmeleri ve çok yönlü gelişimlerini desteklemek hedeflenmektedir. Dergi, çocukları sorgulayan, araştıran ve öğrenmeye açık bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlar.

Projenin temel amacı, katılımcılara işaret dili eğitimi sağlayarak işitme engelli bireylerin topluma entegrasyonunu desteklemek, bu konuda farkındalık oluşturmak ve işaret dilinin kullanımını teşvik etmektir.

Projenin temel amacı, lise öğrencilerine sürdürülebilir kalkınma anlayışını kazandırmak, kültürel mirasın korunmasının ve ileri dönüşümün önemini anlatmak, bu konularda öğrencilerin bilinçli bireyler olmalarını teşvik etmektir. Aynı zamanda katılımcıların yaratıcı yönlerini ortaya çıkararak çevresel sorumluluk bilincini geliştirmek hedeflenmektedir. Proje aracılığıyla gençlerin kültürel değerlere olan duyarlılıkları artırılarak, yaşanabilir bir gelecek için harekete geçmeleri teşvik edilecektir.

Bu projenin amacı, ortaokul ve lise öğrencilerinin bilimsel projelere olan ilgisini artırmak, bilimsel bakış açısı kazanmalarını sağlamak ve akademik kariyer hedeflerini şekillendirmelerine destek olmaktır. Proje kapsamında, öğrencilere bilimin günlük yaşamla ilişkisi anlatılarak, bilimsel düşünme becerileri kazandırılması hedeflenmektedir. 

Katılımcıların bilimsel ve teknik sunum yapma yeteneklerini geliştirmeleri amacıyla eğitimler düzenlenerek, akademik ve profesyonel kariyerlerinde etkili iletişim kurmalarına katkı sağlamak hedeflenmektedir.

Bu projenin temel amacı, İzmir’deki lise öğrencilerine çevre mühendisliği mesleğini tanıtmak, iklim değişikliğinin çevre üzerindeki etkilerini aktarmak ve mikro yosunların ekolojik önemi ile sürdürülebilir çözümlerdeki rolünü anlatmaktır. Öğrencilere, iklim değişikliği ile mücadelede biyoteknolojik çözümler sunan mikro yosunların karbon yakalama, arıtım, su tasarrufu ve besin üretimi gibi alanlardaki potansiyeli tanıtılacaktır. Böylece, lise öğrencileri çevresel sürdürülebilirlik hakkında bilinç kazanacak ve bilimsel kariyer olanakları konusunda bilgi sahibi olacaktır.

Projenin amacı, ortaöğretim matematik dersi 12. sınıf öğretim programında Öğrenme Alanı: Sayılar ve Cebir, Alt Öğrenme Alanı: Türev ile ilgili teorik bilgileri derinlemesine öğretmen ve türevin gerçek yaşamdaki uygulamalarını göstermek amacıyla etkili bir eğitim sunmaktır. Bu kapsamda proje; 

Türevin tarihsel gelişim sürecini, türevin gelişimine katkı sağlayan bilim insanlarını ve yaptıkları çalışmaları tanıtmayı, 

Türevin ekonomi, fizik ve mühendislik gibi farklı alanlarındaki uygulamalarını tanıtmayı, 

Türev ile ilgili problemlere farklı bakış açıları geliştirerek öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmeleri, 

Görsel ve etkileşimli materyaller ile öğrenmeyi desteklenmeyi amaçlamaktadır.